dijous, 15 de setembre del 2011

L'Àguila Negra

myspace.com





flickr.com



Poques cançons en català han estat èxits a l'estat espanyol: "L'àguila negra" va arribar al número 1 de les llistes l'any 1971. Maria del Mar Bonet havia deixat Mallorca per estudiar ceràmica a Barcelona. Va entrar en contacte amb el Setze Jutges i va començar a cantar en públic, superant la seva timidesa.
Curiosament, actuaria també amb el Grup de Folk. Contractada per Concèntric, va publicar cançons de gran repercussió, com "Què volen aquesta gent ?". En un concert a Madrid va rebre l'oferiment d'Oriol Regàs d'incorporar-se a una nova discogràfica, Bocaccio Records. El director musical, Alan Milhaud li va proposar gravar versions d'altres intèrprets. La condició que va posar la Maria del Mar era que les adaptacions fossin en català. Acceptada, es va triar "L'aigle noir", una cançó de Barbara de gran èxit a França en aquells moments.

Un bon dia o potser una nit
prop del mar jo m’havia adormit,
quan de cop el cel s’omple de llum
i un ocell negre surt sense venir d’enlloc

Lentament, les ales bategant,
lentament ella anava girant
prop de mi el batec s’acabà
i com caigut del cel l’ocell es va aturar

Els ulls eren de color robí
i les plomes de color de nit
i al seu front mil raigs de to suau
l’ocell rei coronat lluïa un diamant blau

Amb el bec la cara em va tocar
el seu coll em vaig trobar a la mà
fou llavors que jo vaig saber qui
imatge del passat volia tornar amb mi

Bon ocell porta’m amb tu al país
d’altres temps sigues el meu amic
com abans amb somnis clars d’infant
per por tremolant, estels i més estels

Com abans amb somnis clars d’infant
com abans damunt d’un núvol blanc
com abans tu i jo el sol encendrem
i a l’illa del record la pluja llançarem

L’ocell negre tombà els ulls al sol
cap al cel tot d’una emprengué el vol...

Per saber de la Maria del Mar Bonet: http://ca.wikipedia.org/wiki/Maria_del_Mar_Bonet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada